Monday, August 22

Promenaden

Idag gick jag en runda bort till mataffären. Det var välbehövligt eftersom jag mest sitter inomhus, flyttpackar och tänker på framtiden. För att promenaden skulle bli lite roligare tog jag med mig kameran, så vägen dit gick som en dans. Men hemvägen var hemsk! Jag hade nämligen en tung matkasse och ett gäng minst sagt otympliga flyttkartonger att släpa på, och så kameran som skulle göra promenaden roligare. Kändes inte lika roligt då.

Det var en av de värsta promenader någonsin. Jag kände många gånger för att ge upp och slänga flyttkartongerna på marken och hoppa på dem eller nått. Men jag visste att jag behövde lådorna så jag fick inte ge upp.

Några steg i taget. Paus och några steg till. Vet inte riktigt hur lång tid det tog. Men helt klart längre än normalt. Till slut var jag äntligen hemma och nu står de där längst väggen och väntar på att bli packade. Men det tar vi i morgon.


1 comment: