Saturday, March 19

Projekt ung mamma.


Befinner mig i Skottlands fjärde största stad, Dundee. En stad som i förhållande till befolkningsmängden på ca 143 390 har en av väst Europas högsta andel unga mammor, med ungefär 400 tonårsgraviditeter varje år.

Jag har varit här nästan två veckor, men projektet har inte helt tagit fart än. Såhär i början handlar mycket om att bygga förtroende och försöka hitta de rätta personerna och känna in ämnet. Jag hade en jättebra mamma på g, men hon kan eventuellt inte fullfölja på grund av hemska grannar som håller på att slå ihjäl varandra.

Så nu jobbar jag på bred front med ett gäng olika unga mammor för att se vem som passar bäst. Eller passar bäst, de är alla speciella och har starka historier att berätta. Så det handlar mest om med vem jag får bäst kontakt med. Vem vill ha mig hängandes runt dem för jämnan? 

Igår hängde jag med Louise Hughes och hennes son Jason.
En stark ung mamma med ambitioner.
I augusti ska hon gå tillbaka till College.

– Jag vill göra något med mitt liv!
 

Följ även mig och min klass på vår klassblogg här


No comments:

Post a Comment