Wednesday, November 9

Lyndsay

Min gamla utbildning i Sundsvall har gjort en ny hemsida. Där finns till exempel ett galleri med ett gäng slutprojekt från de senaste åren att beskåda i sin helhet.

Bland annat mitt projekt om Lyndsay från Dundee här.



Varje gång jag tittar på resultatet, tänker jag på alla de andra bilderna som inte kom med. En del bilder i serien tycker jag själv inte om, men de kom med på grund av övertygelse från lärare och annat.

Bildurval är inte lätt, men en dag ska jag försöka göra något med alla de andra bilderna, de som inte kom med. Jag var på en föreläsning för ett par veckor sedan med bland annat Hanna Modigh. Hon berättade att hon väntar ett år med att kolla på materialet efter att hon varit iväg och plåtat ett projekt.

Jag skulle aldrig kunna hålla mig så länge. Men det kan säkert vara bra att låta materialet vila och sedan ta upp det igen.


No comments:

Post a Comment